Prohledat tento blog

čtvrtek 6. ledna 2011

Oscar (Oscar de la Renta)

Tuto vůni aktuálně vlastním ve dvou vydáních. Jedním je miniaturka s květem a druhá je toaletní voda neméně povedeném, i když asi méně romantickém, balení.

Úvod je netradiční... jemně kořeněný, od každého trochu... svěžest bergamotu, jemná štiplavost hřebíčku a... no, prostě koriandr. Na kořeněné vlně však vůně dlouho nezůstane a hned se přehoupává do květinové.
Cítím především ylan-ylang, který je pro mě často kamenem úrazu, ale tady je velmi pěkně a decentně... dále jasmín a kosatec. Růže je takřka nepatrná, zato kosatec vnímám znatelně. V této fázi mi vůně velmi připomíná Divu od Ungara.
Závěr vůně je nejprve vetiverový... taková zvláštní ostrost, ne nepříjemná, jen pro mě nečekaná, protože bych čekala klasický ambrový ocásek... On tedy přijde, ale později a tak, že nechá vetiveru skutečně prostor se uplatnit. Řekla bych skoro, že tvoří takový pomyslný čtvrtý stupeň ve vůni. Ambra a pižmo jsou v harmonii a ani jedna ze složek nehraje prim, takže vůně má to nejlepší z obou. Skutečně se nemohu rozhodnout, jestli vyzní v závěru spíše do sladkého nebo svěžího konce.

Vůně má velmi dobrou výdrž a především v závěru si krásně pohrává se složkami v základě. Jako kdyby spolu tančily, točily se dokola... jednou hraje prim ta, podruhé ta. Vybavila bych si hodně vůní s krásným začátkem, ale málo (jestli vůbec nějakou) s tak dlouhým koncem.

Chce se mi vzít závoj a tančil na louce plné květů...



SLOŽENÍ
Hlava: bergamot, hřebíček, koriandr
Srdce: jasmín, růže, kosatec, ylang-ylang
Tělo: pižmo, ambra, vetiver

NÁVRHÁŘ
Jean-Louis Sieuzac (např. Dune, Opium, Fahrenheit)

1 komentář:

  1. Ten se mi musí nutně líbit! Už jen kvůli tomu ylangu. Ale vyzkoušet se mi asi jen tak nepodaří... :-/

    Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat