Prohledat tento blog

středa 29. prosince 2010

Diva (Emanuel Ungaro)

Myslím, že bude poměrně těžké psát něco o této vůni, protože ji považuji za svou "signature fragrance".
Jak jsem se k ní dostala? Nejprve mě zaujalo, že přišla na svět ve stejném roce jako já (1983). Pak jsem si přečetla, že tuto vůni používá Sophia Loren a Sophia Marceau... obě herečky mám velmi ráda, jsou to okouzlující ženy... Nakonec jsem si přečetla Ady recenzi... podle ní to je průměrná chypré vůně. Jaký omyl!

Jak ji někdo může považovat za průměrnou, když za ní stojí Jacques Polge?! Jen těžko věřit tomu, že by před takovými vůněmi jako je třeba Coco, tvořil něco nudného... Předně je třeba říci, že zkouším verzi EDP. Toaletní voda je skutečně velmi jemná a zdaleka se tak krásně nerozvíjí, i když pro toho, kdo chypré nesnese to může být přijatelná varianta.

Nechme ale stranou úvahy... ze začátku je to rychlá tuberóza a velmi jemná a trochu spíše sladké mandarinky. Střed... to je pro mě ta nejkrásnější pohádka. Máslově jemný ylang-ylang, krásná červený růže... kosatec, ten se hlásí taky poměrně brzy a vůbec mám dojem, že se stává často, že i když je až v samém základu vůně, netrpělivě se hlásí dříve.
Samozřejmě máme na paměti, že to je chypré vůně a tak je přítomen tón "staroby"... já tomu však říkám elegance. Vůně není na ambrovém základě, takže v mém nose zůstává stále relativně lehkou i když sladší.

Podobnost jsem zatím našla v Magie Noir a v Iris Nobile Eau de Parfum. Jediné s čím souhlasím v Ady recenzi je to, že vás asi nikdo nebude pronásledovat a ptát se vás, čím voníte. Ale tahle vůně se stane vaší druhou kůží a... já jsem se v ní prostě našla, i když ji aktuálně zanedbávám. Vyjadřuje prostě něco z mé osoby.




SLOŽENÍ
Hlava: mandarinka, tuberóza
Srdce: ylang-ylang, turecká růže, narcis
Tělo: santalové dřevo, vanilka, florentský kosatec

NÁVRHÁŘ
Jacques Polge (např. Soir de Paris, Allure, Chance, Chance Eau Fraiche, Chance Eau Tendre, Chanel N°5 Eau Premiere, Coco, Coco Mademoiselle, Cristalle Eau Verte, 28 La Pausa, 31 Rue Cambon, Beige, Bel Respiro, Coromandel, No 18, Sycomore, Allure Sensuelle)

SOUVISEJÍCÍ PŘÍSPĚVEK
Diva Rose




Žádné komentáře:

Okomentovat