Prohledat tento blog

čtvrtek 26. září 2013

Soir de Lune (Sisley)

Už jsem tu kdesi psala, že když jsme spolu s mým mužem chodili, obcházeli jsme spolu parfumérie a čichali k vůním. Inu, co by muž neudělal, aby mohl trávit čas a milovanou ženou...

Soir de Lune se nám tehdy líbila, ale byla cenově nedostupná (a pak jsem měla plnou poličku parfémů, které jsem prodávala, měnila... však to jistě některé znáte). Vzala jsem si aspoň z obchodu kartičku ve tvaru flakónu, která voněla touto vůní. Vložila jsem ji do své Bible a... tak i moje Bible voní Soir de Lune.

Je to vskutku mystická vůně. V roce 2012 se nám narodila dcera a já jsem tuhle vůni dostala "za ni". Jmenuje se "hvězda" a já jsem za ni dostala "svit měsíce"...

Za návrhem flakónu stojí polský návrhář Bronislaw Krzysztof, jehož "tělnaté" dílo se mě osobně docela líbí. Dívka, políbená měsícem, ve třiceti mililitrovém podání je flakón perfektně kompaktní, padnoucí do ruky. Téměř dokonalý.
Oficiální popis slibuje moderní chypré (o tomto pojmu bych, jako milovnice klasických chypré vůní, raději nemluvila), které má evokovat tajemno noci (bla, bla... ?).

Znám tu vůni důvěrně před pět let. Mám ji načichanou a pročichanou, těžko se to píše... Počáteční polibek "chypré" s hlavním důrazem na muškátový oříšek a koriandr, celkově jemně citrusově svěží. Decentní a elegantní, ale přes to - energie do žil. Nastupuje vpravdě "podzimní" květinové srdce. Hřejivé, trochu starší než "čerstvě rozkvetlé" (nikoliv tlející!)... ve váze jsou čajové růže, mimóza, za okny barevné podzimní listí a slunce babího léta svítí na onu vázu. Ve vzduchu se vše mísí a opojně voní.



Vůně tepe a prohřívá všechny své části něčím, co je cítit od počátku až do konce; med. Zlátnoucí, tekutý med, znatelně santalu a silně pačuli.

Mnohavrstevná, různě se prolínající, složitá, zahřívací, nostalgická, elegantní... krásná. Pro mě ideální na podzimní procházku. Dobrý adept na "parfém obranář". Milovnice lehkých a citrusových vůní, toto asi nebude cesta pro vás.

SLOŽENÍ
Hlava: citrus, koriandr, nové koření, muškátový oříšek
Srdce: růže, mimóza, další květiny, broskev
Tělo: mech, pačuli, med, pižmo, santal

NÁVRHÁŘ
Dominique Ropion (např. Anglomania, Alien, Lalique Le Parfum, Kenzo Jungle le Tigre, Kenzo Jungle L'Elephant, Safari, Ysatis, Amarige, Code, Pure Poison, Aimez - Moi, Euphoria, Amor Amor, London, My Queen)

Žádné komentáře:

Okomentovat