Prohledat tento blog

pondělí 3. listopadu 2014

Un Jardin Sur Le Nil (Hermès)

Moje duše (rozumějte; můj nos) volá po létě a ani Fidji ji nedokázalo utišit. Je málo značek, od kterých mi voní téměř vše. Aktuálně vím jen o dvou, bezesporu Oscar de la Renta a pak Hermès (jakkoliv zde mám recenze jen pánských vůní).

V poslední době mě "zahradní kompozice" od Hermès doslova uchvacují a dnes recenzovaná vůně je další z řady, kterou řadím do složky "výjimka, jež potvrzuje pravidlo". Ptáte se jaké? Nemám ráda vodní vůně. Už jsem to tu nejednou zmiňovala... Nil je vodní vůně a od té doby, co Nil znám, ho zbožňuji a baví mě a... mám pro něj dva přídomky:


Kleopatřina koupel v Nilu a Živá voda.

Takže si stačí pustit jen hudbu pro atmosféru a číst...

V temné noci vchází Kleopatra, nikým nepozorována, do tmavých uliček a kráčí pomalu k Nilu... noc je velmi horká a dusná... V zahradách kolem řeky voní zralé ovoce, mango a grapefruity. Mango se svou zároveň sladkou vůní dužiny a specifickou vůní, ne nepodobnou borovici. Mango řádně zralé, osvěžené pár kapkami grapefruitu.
Kleopatra sestoupí až na břeh řeky a ponoří se do ní. Počátek vůně je jako to ponoření do chladné vody v horkém slunci. Osvěžení cítíte v každé buňce těla.

Voda už horké tělo ochladila a ona tam jen dlí a vnímá své souznění se svou řekou... cítí vůni lotosů a puškvorce, vůni vodních rostlin ve svitu měsíce. Zde parfém přechází do výrazně vodních tónů a počáteční sladkost ovoce se mění v zemitě zelené tóny rostlin. S trochou představivosti tam ucítíte i vodní bahno.

Kleopatra sedí, zcela nezpozorována, jen v bílém tkalasiris na břehu Nilu. Z nedalekého chrámu k ní doléhá vůně kadidla, v trávě se probouzejí po noci modré irisy. V tu chvíli cítí a ví, že ona je Egypt a Egypt je ona... Nil je spojuje.

Takových vůní, jako je Un Jardin Sur Le Nil mnoho není. Nespletete si ji s žádnou jinou, prostě to nejde. Je absolutně jedinečná a úchvatná. Především však originální. A je z rodiny Hermès, jeho osobitý "punc" (seno? kůže?) tam je.






SLOŽENÍ
Hlava: zelené mango, grapefruit (někdy uváděna též karotka a rajče)
Srdce: puškvorec, lotos (někdy uváděn též hyacint, pivoňka)
Tělo: platan, kadidlo (někdy uváděn též pižmo, skořice, iris)


NÁVRHÁŘ
Jean-Claude Ellena (např. First, Bois d`Iris, Eau de Campagne, Terre d'HermèsBois Farine, Kelly Caleche, Elixir des Merveilles, Eau D`Orange Verte, L'Eau d'Hiver)

Žádné komentáře:

Okomentovat